הפרקליטות מודה: הייתה חריגה מהצו במקרה של פילבר

ישראל רובין No Comments on הפרקליטות מודה: הייתה חריגה מהצו במקרה של פילבר

הפרקליטות מודה שנעשה שימוש ברוגלה בשני מקרים לצורך האזנת סתר לפי צו ושבמקרה של פילבר הייתה חריגה מהצו לפרק זמן של מעט יותר מיממה, אך התוצרים לא הניבו חומר חקירה רלוונטי

בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר דרישת בית המשפט לחשוף את צווי האזנות בתיקי נתניהו ואת היקפם, לאחר זמן ארוך של בדיקה, היום (רביעי) הפרקליטות משיבה לבית המשפט על שימוש בתוכנות ריגול נגד מעורבים בתיקי נתניהו.

בתגובה למעשה מודה הפרקליטות שנעשה שימוש ברוגלה בשני מקרים, אך לצורך האזנת סתר (ולא שאיבת מידע מרחוק מהנייד) ושבמקרה של פילבר הייתה חריגה מהצו למעט יותר מיממה והתוצרים לא הניבו חומר חקירה רלוונטי.

יש לציין כי לפי המשתמע מהודעת הפרקליטות, הבדיקה בעניין השימוש בתוכנה ביחס לתיקי נתניהו בוצעה אל מול המשטרה בלבד. זאת בניגוד לצוות מררי שבודק את השימוש ברוגלה באופן כללי ובודק גם מול NSO.

על פי התגובה של הפרקליטות, לבקשת התביעה ערכה המשטרה בדיקה מקיפה ביחס לכ-1500 טלפונים המשויכים לכ-200 גורמים המעורבים בתיקי האלפים ותיקים הקשורים אליהם.

לגבי תיקי החקירה של פרשות 1000 ו-2000 ושאר התיקים הקשורים אליהם – בבדיקה התברר כי לא הוצאו צווים להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים ולא נעשה שימוש במערכות טכנולוגיות מסוג "רוגלה" ביחס למעורבים בתיקים.

כמו כן, מבדיקתה של היחידה החוקרת ברשות ניירות ערך עולה כי לא עשתה מעולם שימוש במערכת טכנולוגית כזו, וכך גם בתיק זה.

במסגרת חקירת תיק 4000 עלה בבדיקה כי הוצאו צווי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים לשני גורמים – לנאשמת 3 איריס אלוביץ ולעד שלמה פילבר.

בעקבות מתן הצווים השיפוטיים ולצורך מימושם, הופעלה מערכת טכנולוגית שבשימוש המשטרה לצורך ביצוע האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים.

בעניינה של אלוביץ, ניסיון הפעלת המערכת בעקבות הצו לא צלח, ומשכך, ממילא, לא הניב תוצרים.

בעניינו של פילבר, המערכת הופעלה והניבה תוצרים למשך מעט יותר מיממה. בחינת כלל התוצרים מהאזנת סתר של פילבר לא הניבה כל חומר חקירה העשוי להיות רלוונטי לתיק.

על פי הבדיקה, בצד הפקת התוצרים בהתאם לצו, ביצעה המערכת פעולות מסוימות, הכוללות העתקה של רשימת אנשי הקשר והעתקה של מספר פריטי מידע נוספים שהיו אגורים בטלפון הסלולרי של פילבר, שלא פורטו במפורש בבקשה למתן צו.

על פי הבדיקה הפרטים הרלוונטיים שמורים במסד הנתונים של המערכת אך לא הועברו לעיון היחידה החוקרת.

בנוסף, בדיקת המשטרה העלתה שצו האזנת סתר מיוחד הוצא ביחס לאחד העדים בתיק, אולם במסגרת תיק חקירה אחר ונפרד בו היה חשוד. גם במקרה זה, הצו לא מומש.

בפרקליטות אומרים כי נוכח ממצאי בדיקת המשטרה, עמדת התביעה היא שנכון וראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים כסדרה, ואין כל עילה לדחות את המשך המשפט.



0 תגובות